U DOBRU I U ZLU


Gledamo zlo, činimo zlo i izloženi smo zlu. Gde god da se okrenemo ono je negde tu pored nas. Kao u Andersenovoj čuvenoj bajci "Snežna kraljica" u kojoj se đavolovo ogledalo, koje izobličava sve na zlo razbija, a njegove krhotine dospevaju u oči i srca ljudi tako da oni ma gde da pogledaju mogu samo da vide zlo i ružnoću.

Još je Makijaveli govorio da je čovek oduvek zao osim ako ga nužda ne natera na vrlinu. Nešto slično je tvrdio i Montenj, kao i Kant, Hobsa da ne spominjemo.

Ali, u tvom slučaju, draga Nevena reklo bi se da je čovek po prirodi dobar. Jer si ti najdivnija osoba na svetu. I samo mi je žao što u onim trenucima kada sam bio najslabiji i najranjiviji nisi postupila kao moj najbolji prijatelj, a ja sam iskreno verovao da ti to jesi.

Beše to negde tamo oko 15. marta. Sve ostalo pripada najnečasnijim stranicama u mom životu.

Bilo mi je mesecima izuzetno čudno kako možeš da izlaziš s čovekom koji u svom maskulističkom zanosu nedri i pojedine antisemitske ispade, ali sve je to bilo zbog "nadutog" osećanja krivice.

Utoliko mi je drago zbog tvog aktivističkog angažmana pogotovo ako imamo u vidu sve žrtve koje je podnela tvoja porodica, a koje je vaša baka neretko i krila od vas, ili ih je makar ublažavala kako svojevremeno reče tvoja starija sestra u jednom od izdanja emisije "Moj Beograd".

Tako da samo snažno. Jer svaka pobeda je početak nekog novog poraza. I baš zato nikada ne smemo da odustanemo. Jer boj koji je u prethodnoj sekvenci dobijen sada je izgubljen. I zato ga moramo ponovo povesti. Jer nije li svaki problem ujedno i nova prilika?

Srećno!

Rastko Ivanović

Beograd, 11. jun 2018. godine

Коментари

Популарни постови