KADA NAM SE OČI DODIRUJU...



Piše: Rastko Ivanović

Hvatam probleske u mraku, među kojima naslućujem jedan kao prijateljsku iskru. A ta prijateljska iskra za mene bila si ti. Negde u ponoru na nekoj neočekivanoj izbočini, u aprilu 2017. sreo sam tebe. I činilo mi se da samo s tobom mogu da podelim ono što se inače ne deli, a to je naša vlastita samoća. Jer kao prijatelji mi smo pozvani da podelimo upravo nju.

Jer prijatelj je naša idealna slika, naše drugo ja, naše vlastito sopstvo samo bolje. I mi možemo iskoračiti iz nas samih samo ako se prepustimo tom biću koje nam prethodi i koje nas prevazilazi. Tom biću koje u svojim očima čuva našu zajedničku sliku.

I zato kad nam se oči dodiruju nije bitno da li je dan ili noć već je jedino bitno samo obećanje dana i noći i sama anticipacija života i smrti, koja olakšava kako ljubav tako i prijateljstvo.

A prijatelj sam znači da jesam znači da mislim ono drugo, koje je bolje od mene i kome želim samo dobro, ma koliki bio moj greh oličen u zlu, koje sam mu naneo.

A ja tebi, draga moja Nevena ne želim ama baš nikakvo zlo, jer si ti za mene najbolji mogući dokaz za antičku tezu o izjednačavanju lepote i dobra. I to nema veze toliko s tim što su tvoje vlasi tvoje zlato, niti s tim što je tvoje čelo tvoje Jeliseljsko polje, niti s tim što ti je vrat alabaster, a ruke slonova kost, već s tim što si poput deteta koje je dostiglo najviši evolutivni stupanj duha. A to je onaj stupanj devojčice, koja se večito igra sa svetlošću svemira. Devojčice, koja mi je u svojoj igri omogućila da sa zemlje vidim sve što se može videti od Vasione.

I zato ja ne mogu da želim nikakvo zlo onoj koja je s očima izvan svakog zla. Onoj koja je mene izgubljenog za svaki san naučila kako ponovo da sanjam.

Onoj u čijoj milosti aure želim ponovo makar malo da budem. I onoj zbog koje mi srce ubrzano lupa kada je iznenada vidim u tim "neponovljivim junskim vekovima".

Posvećeno Neveni Pavlović, putniku i istraživaču svoje sopstvene samoće, koja tu samoću čini prostranom i kosmičkom.

(23. jun 2018. | 6:00) 

Коментари

Популарни постови